Friday, July 30, 2010

TipU

Posted by pInKy LoVeR at 12:44 AM 2 comments
1 month....
i can't hide this feeling...
the truth is i miss you badly..
it hard for me to forget all the memories
and i can't do that..
i can't lied myself..
IMY....:((


I know it just a dream for me
to have u for the second time..
i tried to accept that
our love end here.......

*thank for giving me a chance to be an important person in ur life*

Wednesday, July 28, 2010

mEReka Part 1

Posted by pInKy LoVeR at 10:50 PM 0 comments
setiap orang ada sahabat..
sahabat baik ke,rapat ke...semuanya adalah sahabat..
entry kali nie nak share pasal friendship..

Apa yang kita alami demi sahabat kadang-kadang melelahkan
dan kadang-kadang menjengkelkan
tapi itulah yang membuatkan sesebuah persahabatan itu indah..
persahabatan tidak terjalin secara automatik
tetapi memerlukan proses yang panjang
seperti besi yang menajamkan besi
dan demikianlah dalam persahabatan
seperti sahabat yang menajamkan sahabatnya..
persahabatan diwarnai dengan pelbagai perasaan
suka-duka
dihiburkan-disakiti
diperhatikan-dikecewakan
didengari-diabaikan
dibantu-ditolak
tapi semua itu dilakukan bukan bertujuan untuk membenci..
seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan
untuk menghindari perselisihan
tapi kerana kasihnya seorang sahabat ia
memberanikan diri untuk menegur..
"our friendship is a gift,i enjoy opening everyday"


William Penn, seorang pengarang AS merungkai makna persahabatan
yang bermaksud
"tidak ada persahabatan jika tidak ada kebebasan,
persahabatan menyukai udara bebas dan tidak terikat pada batas
yang lurus dan sempit,
persahabatan berbicara dengan bebas,bertindak dengan bebas jua,
ianya tidak akan menyakiti kerana tidak ada yang perlu disakiti,
persahabatan selalu memaafkan dan
mudah melupakan kesalahan"

semua orang memerlukan sahabat sejati,
namun tidak semua orang mempu memilikinya
ramai yang telah menikmati akan keindahan sebuah persahabatan
namun ramai juga yang hancur dek dikhianati sahabat sendiri...

"friendship isn't how you forget,but how you forgive,
not how you listen,but how you understand,
not how you see,but how you feel,
and also not how you let it go,but how you hold on"



"i have a hand,u have another, put them together
and we have each other"


*to be continue.....

Sunday, July 25, 2010

he said..

Posted by pInKy LoVeR at 1:28 AM 1 comments
follow ur dream
wherever they lead you to..
don't let worries
stand in your way..
try not to look back,
but always move forward...
live each moment
to the fullest...
believe that you are
capable of getting
what you aim for in life...
that you have the strength
within you to overcome any difficulties...
you can dream
too big or set your sights too high..
go as far where your dream take you
and you will be amazed
with what you can do!!

Thursday, July 15, 2010

kalaulah

Posted by pInKy LoVeR at 12:00 AM 1 comments
buntu..rasa bersalah...sakit hati..
menyampah..geram


si A dan B asyik gadoh tak habis-habis
dari mula2 kenal ada je yang tak kena
kalau si A buat something ada je yang tak kena dimata B
dan begitulah sebaliknya yang terjadi antara mereka
ibarat anjing dengan kucing....
ramai diantara kenalan rapat mereka tahu akan perangai si A dan B
yang masing-masing sentiasa nak berlumba
untuk tunjukkan ego masing-masing

tatkala perkenalan mereka selama satu tahun tetap masih tidak berubah..
masing-masing tidak boleh menerima perangai masing-masing
sahabat baik mereka si S,I,Z sudah muak..mual utk menasihati kedua2
tapi keadaan masih seperti dulu
masih mencari apakah penyelesaian yang terbaik buat A dan B..
mereka masih tidak boleh bertembung muka
pasti ada yang menyakitkan hati salah seorang

tapi sebagai sahabat kepada A dan B..
S,I dan Z hampir menjadi giler mengenangkan perangai A dan B yang seperti
keanak-anakan itu..
S,Idan Z selalu menjadi mangsa keadaan..
apa yang mampu mereka lakukan adalah DIAM,LIHAT dan SENYUM..

S,I dan Z kerap kali berada dalam keadaan dilema apabila nak melakukan sesuatu
mana taknye..
kalau ajak si B
alamak mengamuk la si A tu..
mana tak mengamuknyer..si A tu pantang bertemu muka dengan si B
nie membuatkan si S,I dan Z rasa bersalah..
serba salah pulak..
kalau ajak A,terpinggir plak B tu...
sekarang si S,I dan Z tak tahu sampai bila semua benda nie akan berakhir

kalau korang berada kat tempat S,I dan Z apa yang akan buat
supaya dapat jaga kedua hati si A dan si B tu??



Tuesday, July 13, 2010

teetttt

Posted by pInKy LoVeR at 2:05 AM 0 comments
last week result exam kuar..
so far alhamdullilah semua ok!
result sem lepas meningkat dari sem sebelum nie
tapi kegembiraan dengan result yang agak ok tu hanya sementara jer..
kesedihan menjelma tatkala kegembiraan diraikan semua orang..

Sunday, July 4, 2010

Posted by pInKy LoVeR at 10:39 PM 3 comments
setiap manusia dijadikan tidak sempurna..
sebagai manusia aku pon mcm tu la..
kalau kita anggap diri kita itu bagus
sebenarnya itu adalah perhitungan yang SALAH..
hanya orang sekeliling yang layak untuk menjadi HAKIM kepada diri kita..
kita tidak berhak untuk mengadili diri kita sendiri..
dan semalam diri aku telah diadili oleh 8 orang hakim dalam satu majlis ilmu
memang majlis nie selalu ada tiap2 mggu..
sebagai meningkatkan keimanan dalam diri..
setelah diadili barulah aku tahu siapa diri ini sebenarnya
setiap perbuatan dan tingkah laku yang dibuat ada yang tidak menyenangkan
sesetengah orang..
ingatla dalam dunia nie bukan ko sorang je hidup..
makhluk ALLAH nie ramai
so kalau nak buat apa2 tu tgk la orang sekeliling tu
kena ingat apa yang kita buat tidak semestinya semua orang boleh terima..
nie antara kritikan yang aku terima dalam sehelai kertas kosong
tapi dalam kertas tu juga ditulis kelebihan yang aku ada pada pandangan HAKIM2 tu la
bez pulak bila rasa diri ini diadili sebegini...hehehe


they said:
*lembutkan penggunaan bahasa ketika bercakap
-aku kasar ke??haha-
*jangan gelak kuat sangat
-selalu mmg kalau gelak tak ingat dunia-
*jangan beremosi
-emo ke aku??-
*jangan suka sangat menangis
-sebenarnya nie cara ak lepaskn tension-
*kurangkan main lappy??
-aku pon xfham pe mksudnya..mungkin kurangkan facebooking kot-
*perlahankan suara bila bercakap???
-kuat sangat ke suara ak??-hehe
*jangan malas beribadah
-mmag selalu malas -
*tolong seimbangkan antara xtvt akademik dengan xtvt agama
-no commnt-

tu la antara komen2 yang aku terima hasil adilan HAKIM2 itu..hehe

insyallah seakan sedaya upaya diriku untuk memperbaiki semua itu
sesungguhnya tidak semua makhluk itu sempurna...
*kalau ada tambahan lagi tentang kekurangan diri ini sudikan la mengomen ye...:)))
 

::bila kekunci diketuk:: Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal