Sunday, July 4, 2010

Posted by pInKy LoVeR at 10:39 PM
setiap manusia dijadikan tidak sempurna..
sebagai manusia aku pon mcm tu la..
kalau kita anggap diri kita itu bagus
sebenarnya itu adalah perhitungan yang SALAH..
hanya orang sekeliling yang layak untuk menjadi HAKIM kepada diri kita..
kita tidak berhak untuk mengadili diri kita sendiri..
dan semalam diri aku telah diadili oleh 8 orang hakim dalam satu majlis ilmu
memang majlis nie selalu ada tiap2 mggu..
sebagai meningkatkan keimanan dalam diri..
setelah diadili barulah aku tahu siapa diri ini sebenarnya
setiap perbuatan dan tingkah laku yang dibuat ada yang tidak menyenangkan
sesetengah orang..
ingatla dalam dunia nie bukan ko sorang je hidup..
makhluk ALLAH nie ramai
so kalau nak buat apa2 tu tgk la orang sekeliling tu
kena ingat apa yang kita buat tidak semestinya semua orang boleh terima..
nie antara kritikan yang aku terima dalam sehelai kertas kosong
tapi dalam kertas tu juga ditulis kelebihan yang aku ada pada pandangan HAKIM2 tu la
bez pulak bila rasa diri ini diadili sebegini...hehehe


they said:
*lembutkan penggunaan bahasa ketika bercakap
-aku kasar ke??haha-
*jangan gelak kuat sangat
-selalu mmg kalau gelak tak ingat dunia-
*jangan beremosi
-emo ke aku??-
*jangan suka sangat menangis
-sebenarnya nie cara ak lepaskn tension-
*kurangkan main lappy??
-aku pon xfham pe mksudnya..mungkin kurangkan facebooking kot-
*perlahankan suara bila bercakap???
-kuat sangat ke suara ak??-hehe
*jangan malas beribadah
-mmag selalu malas -
*tolong seimbangkan antara xtvt akademik dengan xtvt agama
-no commnt-

tu la antara komen2 yang aku terima hasil adilan HAKIM2 itu..hehe

insyallah seakan sedaya upaya diriku untuk memperbaiki semua itu
sesungguhnya tidak semua makhluk itu sempurna...
*kalau ada tambahan lagi tentang kekurangan diri ini sudikan la mengomen ye...:)))

3 comments on " "

eiymnajmie on July 5, 2010 at 3:47 AM said...

nie aku byk ag nak komen nie..huhu

pInKy LoVeR on July 5, 2010 at 5:10 AM said...

komen ler....haha..sedia terima..

uniknyaganukiter on July 12, 2010 at 9:16 AM said...

aku sukerr KO!!!! kiterr serupaa kalau ak suruh org laenn komenn kompem sama jerr dgn ko!!

Post a Comment

 

::bila kekunci diketuk:: Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal